Που οφείλεται η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα

0

Βίκτωρας Αντωνόπουλος

Μεγάλη είναι η αύξηση που παρατηρείται στα τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα από τον Ιανουάριο του 2023 μέχρι τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά και με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Συγκεκριμένα, φέτος μέχρι τον Μάρτιο έχουν συμβεί 2430 τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα, ενώ πέρυσι 2079 και πρόπερσι 1732. Ενδεικτικά μόνο τον Μάρτιο τα ατυχήματα ήταν 932, από τα οποία 38 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 1083 τραυματίστηκαν. Τον Μάρτιο του 2022 τα ατυχήματα ήταν 729, οι νεκροί 32, οι τραυματίες 865.

«Είναι αλήθεια ότι αυτές τις μέρες παρατηρούμε έξαρση και τον Μάιο υπάρχει αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Το Μάιο σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, στην Αττική από την 1η Μαΐου είχαμε 21 Νεκρούς και από 30 Μαΐου μέχρι 6 Ιουνίου είχαμε 5 θανατηφόρα και 6 σοβαρούς τραυματισμούς. Στην υπόλοιπη Ελλάδα είχαμε, επίσης, μεγαλύτερο αριθμό τροχαίων. Από την αρχή του έτους, μάλιστα, σε όλη τη χώρα έχουμε 655 τροχαία με παρασύρσεις πεζών και 38 θανατηφόρα. Τα τροχαία, πάντως, είναι παραπάνω από τα καταγεγραμμένα» εξηγεί στο tvxs η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Μυλωνά.

Η ίδια αναφέρει ότι αυτό οφείλεται σε μια γενικότερη παθογένεια όσον αφορά αυτό το θέμα, καθώς δεν έχουμε συστηματικούς ελέγχους από την τροχαία και, ταυτόχρονα, έχουμε ένα έλλειμα παιδείας. Αυτήν την περίοδο η αύξηση, μεταξύ άλλων, οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος αρχίζει να μετακινείται περισσότερο τώρα που είναι καλός ο καιρός. Ένας σημαντικός λόγος, ακόμα, σύμφωνα με την κα. Μυλωνά, είναι και η οικονομική – ενεργειακή κρίση. «Γενικότερα, αυτά τα δύο δεν είναι… οι καλύτεροι συνοδηγοί στο θέμα της οδικής ασφάλειας.  Είναι ένα θέμα που συμβάλλει στην επιθετικότητα των οδηγών. Οι Έλληνες είναι, γενικά, από τους πιο επιθετικούς οδηγούς. Την ίδια ώρα, είναι υψηλό και το ποσοστό εκείνων που οδηγούν και μιλάνε στο κινητό τους ή βλέπουν μέχρι και βίντεο. Μιλάμε για ποσοστό της τάξης του 12-13%», είπε χαρακτηριστικά η κα. Μυλωνά.

Επιπρόσθετα, στην Αττική το Μάιο του 2023 τα τροχαία ήταν μειωμένα σε σχέση με το 2022 (578 το 23, 621 το 22). Τα άτομα που έχασαν τη ζωή τους, ωστόσο, κατά το τρέχον έτος είναι 21, ενώ το 2022 ήταν 8. Σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαία Αττικής, τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Η μη χρήση, παράλληλα, προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Αίσθηση προκαλεί και ο αριθμός παραβατών του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην Κρήτη, το διάστημα από 4 έως 10 Ιουνίου, στη διάρκεια εκτεταμένων ελέγχων σε οχήματα και οδηγούς σε περιοχές του νησιού. Σε 11.015 οχήματα βεβαιώθηκαν 2311 παραβάσεις, εκ των οποίων οι 403 ήταν για υπερβολική ταχύτητα, 214 για μη χρήση προστατευτικού κράνους, οι 201 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 127 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, 57 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 60 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 55 για αντικανονικό προσπέρασμα, 12 για αντικανονικούς ελιγμούς, 18 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 1064 για λοιπές παραβάσεις.

/tvxs.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ